2014. március 18., kedd

Halastavi élet I.

2014. 03. 09.

Nórápi halastó

Ezt a szép hétvégi napot választottam a környék megmaradt két halastavára. Úti célom első állomása Nóráp. A töltésre felmászva sajnálattal vettem tudomásul, a sok víz ellenére kevés madár tartózkodott a területen. 

A környező legelőn 1 egerészölyv, pár tucat dolmányos, ill. vetési varjú keresgélt táplálék után; a levegőben tengelic és kenderike csapatok húztak át. 
A vizet alaposabban szemügyre véve  3 búbos vöcsök, kb. 50 tőkés réce, mellettük néhány pár csörgőréce úszkált. A meder közepén egy kerceréce tojót ringattak a hullámok. Az úszó, fürdőző vízimadarak mellett 5 nagy kócsag mutatta meg magát.
Nagy kócsag (Egretta alba)


A kevés madár miatt alaposabban körülnéztem a töltésen is, virágügyben'. A zöldellő fű közül már messziről észrevehetőek a százszorszép fehér foltjai. Természetesen, ha nyitott szemmel járunk egyéb érdekességet is láthatunk:
Százszorszép (Bellis perennis)

Pásztortáska (Capsella bursa-pastoris)

Bürökgémorr (Erodium cicutarium)

A továbbiakban elindultam következő megfigyelőpontom felé, a  Mihályházi tőzegtavakhoz. Az autóhoz visszaérkezve, még  búcsúzóul egy szürke gém ereszkedett le a mellettem zöldellő vetésre...
Szürke gém (Ardea cinerea)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése