2014. március 31., hétfő

Nagyacsádi határban

2014. 03. 22.

Fotózás-növénygyűjtés

A szombati nap a túrázásé lett. Pontosabban azé is, mert az lágyszárú-gyűjtésbe is belekezdtem. 

Szóval utólag szép kis sétát tudhattam a hátam mögött, körbejártam a már rég nem látott mzg.-i területeket. A szeles idő ellenére, legnagyobb örömömre 6 éneklő mezei pacsirtával, egy nagyobb banda seregéllyel, 1 vörös vércsével, és pár egerészölyvvel futottam össze. A kijelölt célom felé haladva: Takácsi úti magasles; egy nagyobb csapat őzzel találkoztam. A csupán félig sikeres fényképezés után a közeli Ligetbe szerettem volna benézni. A tudatos kutyagolás' közepette 1 fácán kakas, és 4 őz váltott ki az erdőfoltból:



Európai őz (Capreolus capreolus)

A továbbiakban a vasút mellett haladtam É-felé; a poros, de néha keményre száradt tagúton. Az utat szegélyező akácos-árkokból ismét két őz váltott ki, nem kis meglepetést okozva. Még egy gyors pillantást vetettem az Ihász közelében fekvő területekre. Nem hiába. Az egyik vízelvezető árok felett egy kékes rétihéja tojó vadászgatott. (Most már egyre jobban furdal a kíváncsiság, milyen élőhely lehet ez a Darza-meder, hiszen nem ez volt az első kékes rétihéja ezen a területen.)

Végül utolsó állomásnak az ülepítő telep környékét választottam, az egykori homokbányánál. Természetesen szarkák, verebek most is mozogtak a területen, de az érdekesebb faj inkább 1 barázdabillegető volt. 
Barázdabillegető (Motacilla alba)


A kevésbé sikeres kiruccanás után hazaindultam. A "Fügyész"-part mentén végigbotorkálva 2 pár tőkés récét riasztottam fel; ám míg az egyik pár gyorsan a szél után fordult, a másikak próbáltak küzdeni. Így volt időm a fényképezésre:

Tőkés réce (Anas platyrhynchos)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése