2013. szeptember 22., vasárnap

Kikericsek

2013. 09. 20.

Őszi kikerics

A pénteki jó időt, a hazaindulás előtti pár szabad órát kihasználva szobatársammal sétáltunk egyet a hegyekben, ill. beugrottunk a botanikus kertbe egy kis őszi virág fotózásra, ha már az előző alkalommal elmaradt...
Először is összepakoltam a kolesz-szobában, ám amint kipillantottam a nyitott ablakon, egy sziluetten akadt meg a szemem (az ablak előtt gyakran látni átrepülő galambokat, szajkókat, feketerigókat, néha egy-egy kisebb csapat récét is), azonban ez most egy ragadozó sziluett volt. Gyorsan fényképező a kézbe, a fókusz a madáron. Igazi akciónak lehettem szemtanúja, a karvaly (Accipiter nisus) békésen körözött, mikor egy nagyobb galamb-csapat a közelébe szállt. A madarak nem kímélték egymást, ám végül a több összeütközés-csípés-karmolás mellett (sajnos) a ragadozó tovább állt. Győztek a galambok...



Végül elindultunk a közeli parkerdőbe. Viszonylagos kismadár-mozgás ugyan volt, de sajnos komolyabb fénykép nem készült egyik fajról sem. Az aljnövényzetben énekes, és feketerigók repültek ágról-ágra. A lombkoronában szén, és kék cinegék kutattak élem után; a fatörzseken csuszkák rohangáltak.

Kb. 1 órás nézelődés után visszafelé fordulva végigjöttünk a botanikus kerten. Az egyik tisztáson még pár nappal ezelőtt felfigyeltem egy nagyobb "csokor" őszi kikericsre. Ez volt a cél:
Őszi kikerics (Colchicum autumnale)
A képkattintgatás közben ismételten elkezdett csöpörögni az eső, így gyorsabbra vettem a lövöldözést. Ám eső ide vagy oda fotótémát sosem hagyunk ki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése