2013. augusztus 5., hétfő

Őzgida

2013. 07. 30.

Őzgidák

A "Tölgyes"ből hazajövet találkoztam egy vadász-farmer  ismerősömmel, - éppen azt a szénarendet bálázta melyen nemrég átvágtam - megmutattam neki a képeket. Erre magabiztosan rávágta, hogy a kert mögötti akácosban is van egy suta 2 gidájával, akik a 20 óra tájban váltanak ki az erdőszéli búzaföldre. Próbáljam meg', hátha sikerül lefotózni őket!

Így hát 19 óra tájban hazaérve, gyors vacsora, készülődés (szúnyogriasztó), és már mentem is tovább fotózni.
Az akácerdő mögöttünk levő része egy viszonylag keskeny sáv, melyben csak itt-ott található néhány bodzabokor. Azonban a túlsó vége egy igazi bozótos, szeder-csalán-aranyvessző foltokkal megspékelve. Tökéletes hely a nappali pihenésre - legalábbis őzike fejjel gondolkodva.
Szóval úgy helyezkedtem el a learatott mezőn, hogy jól rálássak a kijövő őzekre.
Elvileg minden adott volt: hátszél, szemközti naplemente, gyakran használt vadváltó.
Sajnos fél órás várakozás után meguntam egy kicsit a dolgot, így a közeli nyulakra figyeltem inkább. Elmentem becserkelni őket, de a szemfüles tapsi-hapsik kereket oldottak a kukoricásba.
Sem őz-, sem nyúl fotó nem sikerült! Mehettem haza, immár egész sötétben.
Elérve az erdőszélét mozgásra lettem figyelmes: a 2 őzgida mégis kijött!

Sajnos nem voltam eléggé felkészülve, sem a fényképező nem volt úgy beállítva, én is rossz helyen álltam. Azért pár képet kattintottam:






U.I.: Megpróbálok több, és természetesen jobb képeket is csinálni, most már tudom mire kell                 számítanom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése