2013. augusztus 12., hétfő

Csabrendek

2013. 08. 11.

Csabrendeki kiruccanás

A hétvégén ellátogattam Rendek're, hála - egykori - oszt.társamnak Balázsnak! Az eredeti program szerint a hangsúly a kikapcsolódáson, és a bulikon lett volna; pontosabban így is volt, csak a két este közé beiktattunk egy kirándulást is!
Szóval vasárnap délelőtt körülnéztünk a közeli hegyen, sétáltunk pár levezető km-t a hajnali szórakozás után, egy kis hegyi' levegő mindig jót tesz!
Balázs először megmutatott egy eléggé kísértetiesnek ható temetőt. A hegyoldalban fekvő sírok érdekes látványt nyújtanak, körbe néztünk, pár képet készítettem. (Így nappal, verőfényes napsütésben nem látszott olyan hátborzongatónak, de gondolom ez az érzés koromsötétben picit más...)




A temetői sétát befejezve, Sümeg irányba fordultunk. A hegyi-erdei úton, fel-alá mászkálva; közben be-benézve az erdő rejtett zugaiba, pár képet készítettem:

Barátcinege (Parus palustris)

                   Nagy fakopáncs tojó (Dedrocopos major)                                                   Fényjáték...      

Félig megkerülve a hegyet, Sümeg mellé értünk. Az útról gyönyörű panoráma-kilátás, igazi felemelő hangulat... Kimerítően körbekémlelve a terepet, egy magasabb kiszökellést, egy kisebb tisztás céloztunk meg a hegy felsőbb szakaszán. Pár szúrós bozóton átmászva, pár gyíkot-szöcskét felriasztva azért felértünk a kiszemelt helyre. Innen lehetett legjobban fotózni a várat, jó-pár kép erejéig tehát várakoztunk.


A képek elkészülte után lecsúszkáltunk a hegyoldalon, vissza az útra, ahonnan jöttünk. Az úton azonban átmenő forgalom is akadt, és mivel nem volt túl sietős a dolog portrézáshoz fogtam: forgattuk szegény párát ide-oda:

Szarvasbogár nőstény (Lucanus cervus)

Kiérve az erdőből, tökéletes rálátás nyílik Csabrendekre. Gyakorlatilag a pincesoron haladtunk keresztül, és hát az egész medencét beláttuk. Mikor a távolság megfelelő volt, megkértem Balázst, mutasson már pár rendeki-hírességet: templom, iskola, foci-pálya, ismerősök háza...
A bámészkodás közben, én ugyancsak figyeltem a  légteret, hátha beszáll valami érdekes faj is. Hát így is lett. Kezdetben két hollóra vetettem szemet, szépen köröztek a szőlő-sorok fölött, hangos károgással rótták díszköreiket. A következő pillanatban a fejünk felől egy ölyv érkezett, meglehetősen alacsonyan. Gyorsan megkerestem a keresőben, csak kattogtak a tükörfelcsapások'. Nem sietett, ahogy repült három kört tett felettünk.
Távozása után gyorsan visszanézetem a képeket, milyen ölyv is lehetett. Darázsölyvre tippeltem, bár ha ez igaz - utólag bebizonyosodott -  első találkozásom Csabrendeken esett ezzel a ritka ragadozó-madárral. Még visszatértem a hollók fotózására, de a Balázs kérdéssel fordult hozzám: "Mi az a pont, ott mellettük?" Megdöbbenve láttam, egy öreg rétisas termikelt a hollók felett, eszméletlen magasságban...

Holló (Corvus corax)




Darázsölyv hím (Pernis apivorus)

Rétisas (Haliaeetus albicilla)

Végül rengeteg élményt, és pláne fotót köszönhetek a Rendeki' vidéknek; és természetesen a Balázsnak is...

1 megjegyzés: