2013. augusztus 6., kedd

Kaszáló

2013. 07. 31.

Ragadozók

A tegnapi sikertelen ragadozó madár megfigyelés miatt, ma egy igazi rétre látogattam ki. Az igazit úgy értem, hogy a pálházi mezőgazdasági telep kaszálója. Nem mondhatnám, hogy valamilyen extra értéket képvisel - sem növény, sem állat világ szempontjából - de pár perces járásra esik a mama házától. 
A "Takácsi út"on kb. 1 km-t menve, elkanyarodom a "Fügyész" mellett, és annak partján végiggyalogolva elérem a "Jégverem út"at. Legalábbis a falubeliek így hívják ezeket a fontos látnivalókat. Szóval 1 óra gyaloglás és itt is vagyok:


Leheveredem a fűbe, nézelődöm hátha beszáll valami. Inkább a rét fölötti légteret nézegetem, és arra végképp nem számítok, hogy fölöttem fog átsuhanni az áhított fotóalany. De mégis csak, egy barna rétihéja (Circus aeruginosus) hím:





Sajnos csupán keresztülrepült a réten, semmilyen élelmet nem tudott zsákmányolni. Ezek után még fél óra csend, aztán visszafelé indultam a "Fügyész" parton. Némi víz még csörgedezik a mederben, de azt a keveset is teljesen benőtte a nád, a gyékény, ill. néhány helyen a virágzó növények.  


Réti füzény (Lythrum salicaria)

Kiérve ismételten a tagútra, egy kis folyadék utánpótlásra volt szükségem. Így hát irány a lucernaföld, a nyárfa árnyéka, hátha ide is jön valami.
A nagy iszogatás közben árnyék jelent meg a tikkadt lucernatáblán. Újabb ragadozó. Először vörös vércsének néztem, aztán jobban szemügyre véve a karvaly látszott a legvalószínűbbnek. Mindegy is, a lényeg az , hogy fényképek szülessenek. Otthon már könnyebb lesz a beazonosítás...


Karvaly (Accipiter nisus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése