2018. november 1., csütörtök

Dáka környéke

2018. 10. 31.

Szeles halastó, szélmentes kaszáló 

A szokatlan késő őszi napsütést és meleget szerettem volna maximálisan kihasználni, így az erős szél ellenére kiugrottam a Kispodárpusztai-halastóhoz. Az időjárás mivoltával tisztában voltam, így elhatároztam a Dákai erdőn keresztül közelítem meg a tavat, hátha összefutok kismadarakkal. A főként vörös tölgy és csertölgy uralta erdőben színpompás nyiladékokon sétálgathattam, az őszi színpaletta minden résztvevője jelen volt. Sárga juharok, zöldes gyertyánok, barnára száradt csertölgyek és bíborban pompázó vörös tölgyek. A szegélyeken kismadarak: szén, kék és barátcinegék, csuszkák. Néha felhangzott egy-egy fakopáncs kopácsolása, 1 zöld küllő kiáltása.
A tóhoz érve körbenéztem. Csupán 50 szárcsa, 6 kormorán és 12 búbos vöcsök viaskodott az erős hullámokkal. 1 barna rétihéja imbolygott a nádas felett. 2 holló suhant az erős szélre ráfeküdve tova'.

Holló (Corvus corax)
Visszafelé tartva az autóhoz már elkönyveltem magamnak, hogy olyn' kép nélküli kiruccanásban volt részem. Azonban kiérve a reptér felőli, szélmentes kaszálóra egerészölyvekre lettem figyelmes. Körbelátcsövezve a rétet, 10 példány vadászgatott aktívan. Szerencsémre néhány jószág közelebb repült az erdőszegélyhez, kitűnő távolságra a fotózáshoz. Szépen végig követtem jópár sikeres, és sikertelen zsákmányolást. Így már elegendő képpel a tarsolyomban' vettem az irányt Pápa felé...
Egerészölyv (Buteo buteo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése