2016. július 19., kedd

Nóráp

2016. 07. 10.

Naplementés halastó 

Hirtelen jött ötleten felbuzdulva kimentem Nórápra. Szép, kellemes, igazi nyárias idő fogadott a töltésen. Kényelmesen felállítottam a felszerelést, leültem nézelődni a hátralévő 2 órára.
A legnagyobb madártömeget a seregélyek jelentették; bőszen forgolódtak a legelők, ill. a nádasok között. Füsti fecskék kergették a rovarokat a tó felett, 1 sarlósfecske is közéjük keveredett. Pár nagy kócsag, szürke gém és 1 törpegém emelkedett ki néhány pillanatra a nádból. A ragadozókat 1 egerészölyv, 3 barna rétihéja és 1 karvaly jelentette. 
Seregély (Sturnus vulgaris)

Szürke gém (Ardea cinerea)

A tavon azonban volt mit nézegetni. Érkezésemkor rögtön 2 kis kárókatona fogadott, majd megérkezett 2 kormorán is. A patak befolyásánál 2 adult, ill. 7 subadult bütykös hattyú úszkált. A nád-szegélyek mellett rengeteg szárcsa, és kb. 20 tőkés réce kutatott táplálék után. És ott voltak a vöcskök. Búbos és kis vöcskök jelentették a nyílt vízfelület állatvilágát. A kis vöcskök különösképp, hiszen több mint 50 egyedet sikerült megszámlálnom. Ismételten kijelentem, szép kis madarak. Végezetül pedig 1 erdei cankó és 1 billegetőcankó is megmutatta magát.
Ezekután a lemenő Nap-korong irányába ballagtam az autóhoz, b
arázdabillegető fütty'-szóval...
Kis kárókatona (Phalacrocorax pygmeus)


fiatal Kis vöcsök (Tachybaptus ruficollis)

Billegetőcankó (Actitis hypoleucos)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése