2016. július 11., hétfő

Hamvas rétihéják

2016. 07. 07.

Késő délutáni nyugalom 

A péntek délutánomat pihenéssel, feltöltődéssel akartam tölteni, így kiültem az egyik magaslesre nézelődni, hallgatózni, no meg fotózgatni természetesen.
A terület mellett hamvas rétihéják is fészkelnek, szóval megfigyelésüknek kiemelt figyelmet szenteltem. Ilyenkor azonban élvezi az ember a többi élőlény mozgását is. Távcsövem elé került legalább 5 egerészölyv, miként a magasban termikeltek, emellett 2 fehér gólya, melyek a kaszálókon keresgéltek élelem után. A levegőben füsti fecskék, gyurgyalagok vadászgattak; örvös galamb pár, és 3 vadgerle húzott át a területen.
A berekben...

Hamvas rétihéja hím (Circus pygargus)

Hamvas rétihéja tojó(Circus pygargus)

Füsti fecske (Hirundo rustica)

Örvös galamb (Columba palumbus)

A közepesen fújó Ny-i szélnek három hasznát is vettem: elfújta a szúnyogokat, elviselhető volt a hőség; no meg 1 őz-suta széllel közeledett, így nem vett észre. Kényelmesen falatozott az alattam lévő susnyásban', érdekes megfigyelés volt, miként a sövényszulák tekergő szárát-leveleit részesítette előnyben.
Őz suta (Capreolus capreolus)

Ezek után szépen lassan elkezdett lefelé menni a júliusi napkorong. A fények élesedtek, a kontrasztok megnőttek. Megszólalt a távolban 1 haris kakas jellegzetes hangján, felélénkültek a vérszívók' is. Még gyorsan lőttem pár képet, és indulóra fogtam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése