2016. július 14., csütörtök

Nagyacsád

2016. 07. 10.

A falu határában 

Kánikula ide vagy oda, sétáltam egyet a Kis-Séd mentén. Nagyon régen voltam már Nagyacsád környéken, ha pontosat akarok mondani a január a megfelelő időpont.

Szóval felültem az egyik lesre, onnét nézelődtem. 1 egerészölyv keringett a bebálázott kaszálók felett, a levegőben viszonylag sok, kb. 50 füsti fecske vadászgatott. A fák mögül hirtelen 1 barna rétihéja hím is felbukkant, de az erős Ny-i szélnek köszönhetően gyorsan távozott. Pár tövisszúró gébiccsel futottam még össze, itt-ott tengelicek, mezei verebek, erdei pintyek rebbentek arrább.
Egerészölyv (Buteo buteo)

Barna rétihéja hím (Circus aeruginosus)

Tövisszúró gébics hím (Lanius collurio) 

Közben le-lenéztem a Kis-Sédhez is. Nem túl sok, de volt víz a mederben; halak úszkáltak benne, a víztükör felett kisasszony-szitakötők repkedtek. Most lehetett a rajzás, mert rengeteg hártyásszárnyú' csapongott a levegőben.
Továbbá pár növény is felkeltette a figyelmemet, kattintottam párat:
Kisasszony-szitakötő (Calopteryx virgo)

Borzas füzike (Epilobium hirsutum)


Tövises iglice (Ononis spinosa)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése