2016. január 27., szerda

Nóráp

2016. 01. 27.

Nóráp

Sikeresen letudva a vizsgaidőszakot, örömmel hangolódtam rá a szabadidőre. Pápara érkezésem után egyből a Nórápi-halastavat választottam kezdetnek.
A ragyogó, már-már tavaszias napsütésben óvatosan közelítettem meg a tavat. Nem szerettem volna nagy feltűnést okozni. A tó közel 95% még be van fagyva, így a madarak a megmaradt nyílt vízfelület környékén tartózkodtak.

Szóval óvatosan egy nád-kupac' mögé csúsztam, aztán körbenéztem. Legalább 300 tőkés réce, 10 szárcsa és 2 bütykös hattyú. A vízimadarakat nem is képviselte több faj...

Ezek után maradtak a kisebb szárnyas-jószágok'. A legelőkön vetési és dolmányos varjak osztozkodtak fenyőrigókkal. Olykor-olykor feltűnt egy-egy tengelic, kenderike-csapat is.  
A ragadozókat 2 egerészölyv képviselte -kezdetben. Szóval egy szokványos színezetű példány; ill. a Peti által rég-óta megfigyelt, és ezáltal könnyen felismerhető világos egyed. (A próbálkozás kedvéért készítettem egy képet a mobilommal, spektíven keresztül.)
Egerészölyv (Buteo buteo)

Ezzel be is fejeztem a napot. Visszaindultam a kocsihoz, s gondoltam még egyszer körbepásztázom a területet. Sikeresen! Az egyik akácfán 1 kifejlett vándorsólyom tollászkodott. Sajnos messze volt, a spektíves-fotózás" meg nem jött össze. De nem baj, feledhetetlen látvány.
Az utolsó mozzanat a hazavezető úton ért, amikoris 1 nagy őrgébics ült ki az út mentére, búcsúztatásképp...


Nagy őrgébics (Lanius excubitor)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése