2016. január 21., csütörtök

Halastavak

2016. 01. 14.

Rövid halastavi kiruccanás

Elég gyatrán sikerült a január. Pontosabban érdekesen: sem igazi tél, sem hó, sem szabadidő nem volt; a vizsgaidőszakról ne is beszéljünk ami folyik.
Szóval bárhogy is nézegetem a madarász-naplómat egyetlen egyszer voltam kint januárban, és ha előre tekintek a maradék napokra, így is fog maradni. Mindegy, ez így sikerült.
Egyetlen bejegyzés, mely két tavat: a nórápi, ill. a kispodárpusztait foglalja magában.

10 óra, Kispodárpustai-halastó.
A tó kb. 1/3-a van még befagyva, a patak keresztülfolyásánál, ill. a NY-i kitettségű víztükrön lehet felfedezni hullámokat pár madárfajjal egyetemben. Pár nagy kócsag, szürke gém, kormorán; sok tőkés réce, 2 csörgő réce és 1 fütyülő réce az itt megfigyelt fajok száma. A levegőben 15 vadlúd haladt D-i irányba, nyári ludak és nagy lilikek. Továbbá 1 fiatal sárgalábú sirály keringett még a tó felett; miközben én a jégen táplálkozó 2 egerészölyvet nézegettem.

2 Nagy lilik (Anser albifrons) és 1 Nyári lúd (Anser anser)

Egerészölyves hangulat...

11 óra Nóráp.
Hasonló viszonyok, mint Kispodáron -már ami a víz-jég százalékot jelenti. Viszont szép téli időjárás, napsütés, nyugalom. Leheveredtem, nézelődtem: de inkább csak feltöltődtem. Hazudnék, ha azt állítanám nem volt mit távcsövezni azért: 2 bütykös hattyú, 100 tőkés réce, 2 fütyülő-, és 2 kendermagos réce.
De kikapcsolódásnak remek alkalom volt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése