2015. november 13., péntek

Takácsi út

2015. 10. 26.

Takácsi úton

Különösebb tervezgetés nélkül nekiindultam egy szép, napos; ígéretes órácskának a "Takácsi úton". Kb. 1 órát tölthettem kint, igazából csak végig sétáltam a tagúton, felültem a magaslesre, majd vissza.
Legelső fogadtató bizottságom 1 egerészölyv, ill. 4 dolmányos varjú volt. Ezek után a bokorsorokban lehetett kismadarakat figyelgetni. 30as mezei veréb-banda, szén-, kék cinegék; ill. nádi sármányok reppentek ide-oda előttem.
Egerészölyv (Buteo buteo)
 
Nádi sármány (Emberiza schoeniclus)
 
Különös megfigyelés volt 1 nagy őrgébicsé. Pontosabban a kisragadozó, ill. a nádi sármányok viszálya. A magevők folyamatosan szemmel tartották az ágak csúcsán üldögélő őrgébicset, miközben közbe-közbe arrább is üldözték.
Nagy őrgébics (Lanius excubitor)
 
A magasles környékén megreptettem 12 fácánt, felugrasztottam 3 mezei nyulat is. A ragadozókat 1 vörös vércse, 1 egerészölyv képviselte. A kiruccanás utolsó vendége pedig 1 tőkés réce pár volt. Ezzel hazafelé is vettem az irányt...
Tőkés réce pár (Anas platyrhynchos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése