2014. október 4., szombat

Kispodár

2014. 09. 29.

Kispodárpuszta


Hétfőn gyönyörű napra ébredhettünk; hétágra sütött a Nap, kellemes meleg volt, gyenge szél lengedezett csupán. Gyors tervezés után összepakoltam a kis csomagomat, kiugrottam a Kispodárpusztai-víztározóhoz. Felültem a töltésre, nézelődtem:
Mezei verebek, kék és széncinkék mozogtak a nádszálak, ill. a bokrok között; az erdőből erdei pintyek repültek tova. Kisebb csapatokban, de végül legalább 60 szajkó húzott át a fejem felett, 3 énekesrigóval, 11 füsti fecskével, és nem utolsósorban 150 örvös galambbal egyetemben. Hollók is szép számban mozogtak a területen, 28 egyedet számláltam meg.
Szajkó (Garrulus glandarius)

Örvös galamb (Columba palumbus)

Holló (Corvus corax)

A nagy nézelődésem közepette furcsa zörejek hallatszottak mögötte, mintha közeledne valami. Vagy inkább valamik: először 2 szarvastehén tűnt fel a színen, majd lassacskán 1 bika is elfoglalta helyét a porondon:


Gímszarvas (Cervus elaphus)

A szarvasok távozása után a vízfelület környékére figyelgettem. A 16 búbos vöcsök mellett, 25 szárcsa, 12 kormorán úszkált a vízen. Lassacskán a hajnali kihúzásból visszatértek a récék is. Kb. 100 tőkés réce ereszkedett le a tóra, majd próbáltam gyorsan rájuk spektívezni, így 1 barátrécével növeltem az aznap megfigyelt réce-fajok számát.
11 óra környékén D-i irányból 1 rétisas szállt a tó légterébe, majd lassan, méltóságteljesen a magasba termikelt, ahol 6 egerészölyv, ill. 1 darázsölyv társaságában siklottak tova. Az összepakolás közben még megfigyeltem 1 karvalyt, ill. 1 vörös vércsét is. A búcsút ezúttal a hazánknak is hátat fordító' 11 füsti fecske jelentette.

Tőkés réce (Anas platyrhychos)

juv. Rétisas (Haliaeetus albicilla)

Egerészölyv (Buteo buteo) és Darázsölyv (Pernis apivorus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése