2014. október 6., hétfő

Szélmező

2014. 10. 04.

EMN előkészületek

Az Európai Madármegfigyelő Napok  rendezvénysorozat idén ismét megrendezésre kerül. Így a PKTE madármegfigyelést és madárgyűrűzést szervezett a Szélmezői-horgásztavaknál. Szombaton Péterrel és Angival kimentünk előkészíteni a terep. Egy gyors bozótigazítás, ill. rögtönzött híd építés után nekiindultunk madarászni is egyet. Sajnos a rossz fényviszonyok, ill. a gyors reptű' madarak miatt nem született kép. De azért egy fajlistát fel tudok mutatni a horgásztavak területéről:
Nagy kócsag, tőkés réce, böjti réce, üstökösréce, cigányréce, héja, barna rétihéja, egerészölyv, függőcinege, barkóscinege, füsti fecske, házi rozsdafarkú.
A délelőtt folyamán lezavartuk a programokat, szóval hazafelé indultam. Mezőlak-Asszonyfa környékén nagy kócsagokat, szürke gémeket vettem észre az egyik tarlón. Természetesen megálltam, rájuk néztem, miközben a szemebe úszott' 12 ragadozó madár is. 11 egerészölyv, és nagy örömömre 1 vörös kánya. Bő fél órás megfigyelés, remek új faj a listámon! Végül még 1 mezei pacsirta fotózásába kezdtem, majd lassacskán beindítottam az autót...
Egerészölyvek (Buteo buteo) alul, felül Vörös kánya (Milvus milvus)

Mezei pacsirta (Alauda arvensis)

Házi rozsdafarkú (Phonicurus ochruros)

Őszi hangulat, még szeptemberből...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése