2018. január 5., péntek

Kispodárpuszta

2018. 01. 05.

2018-as első madarászat'

Elkezdődött szépen lassan ez az év is. Nagy szerencsénk volt, hiszen a szilvesztert székely barátinknál tölthettük Erdélyben. Kitűnő hangulattal, remek idővel, jó programokkal búcsúztattuk el az ó-évet. Egy képpel le is zárom a 2017-es kiruccanásaimat, fotótúráimat:

Na de  kezdjük meg a 2018'as idényt.
Első kiruccanásként a Kispodárpusztai halastóhoz látogattam ki. A már tavaszias, napsütéses, közel 10°C-os időben nagyon jól esett a sétálgatás, nézelődés. A tavon sok csörgő réce, kevesebb tőkés réce, és 11 fütyülő réce tartózkodott. Ezzel a víziszárnyasok palettája kis is fogyott. Szürke gémek, nagy kócsagok szép számmal képviseltették magukat: keresgéltek a leeresztő-csatorna környékén. Mellettük 3 őz legelészett, ill. a töltésoldalban 1 vörös róka settenkedett tova'. A nádszegély-töltésoldal között mezei verebek, nádi sármányok repkedtek, a bokrok között szén és kék cinegék tűntek fel, sikerült lencsevégre kapni 1 ökörszemet. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a kócsagok nagy iramban közelednek felém. Gondoltam, hogy valami megriasztotta őket, szóval lövésre' készen nézelődtem ez ég felé. Eredményesen. 1 kifejlett rétisas repült el nem messze tőlem, majd pár perc erejéig kiült ez egyik fára. Méltóságteljes madár. A kiruccanás végére még 1 karvaly tűnt fel, de mindeközben én már a kocsi felé sétáltam...

Ökörszem (Troglodytes troglodytes)

Nagy kócsag (Egretta alba)

Rétisas (Haliaeetus albicilla)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése