2017. május 24., szerda

Szeles napokon

2017. 05. 19.

Szélben Tapolcafőn, Nagyacsádon

Sikerült hazakeverednem a szorgalmi időszak után. Egy kis pihi, fotózgatás. Persze az időjárás próbálkozik, de nem nagyon törheti le a lelkesedésem.
Először a Tapolcafői-láprétet céloztam meg. Ilyentájt a legszebbek a rétek, láprétek. Mindig próbálok szakítani időt pár kép erejéig erre az élőhelytípusra. Most azonban korán érkeztem még. Körbesétáltam, de a tömeges' virágzás még elmarad. Azonban nézelődtem folyamatosan, új, vagy éppen ismert fajok után kutatva. A láprétek értékei itt-ott felbukkantak:

Réti boglárka (Ranunculus acris)

Fehér zászpa (Veratrum album)

Réti kakukk szegfű (Lychnis flos-cuculi)

Szibériai nőszirom (Iris sibirica)

Vérontófű pimpó (Potentilla erecta)

Keskenylevelű gyapjúsás (Eriophorum angustifolium)

Aztán másnap következett Nagyacsád. Még az első nagy lelkesedésemben gyurgyalagokat szerettem volna fotózni, de be kell valljam, az odavezető út első pár-száz méterén már elegem lett a szélből. Ráadásul nem is mutatkozott nagyon semmi. Itt-ott fácánok keresgéltek élelem után, a bokrokon 1 cigánycsuk hímet, és 1 tövisszúró gébics hímet sikerült kiszúrni. 
Szélben... 

Fehér akác (Robinia pseudoacacia)

Tövisszúró gébics (Lanius collurio)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése