2017. május 28., vasárnap

Szélmező

2017. 05. 22.

Szélmező

A kevésbé szeles időt kihasználva, hétfőn a Szélmezei horgásztavakat céloztam meg. Érdekes időpont a május második fele, hiszen javában zajlik a családalapítás, az utódok felnevelése. Azért szerencsémre, pár faj megmutatkozott.
A nádas élővilága mindig figyelemre méltó. Sok kakukk, nádi sármány, énekes és cserregő nádiposzáta, nádi tücsökmadár, nádirigó és függőcinege hallatta hangját, mutatta meg magát egy-egy pillanatra.

Nádi sármány (Emberiza pusilla)

Függőcinege (Remiz pendulinus)

A nyílt vízen is megmutatkozott pár faj. Itt-ott szárcsák, tőkés récék úszkáltak; ill. 6 üstökösrécét, 1 búbos vöcsköt, és egy 6 tagú nyári lúd családot is sikerült megfigyelni. A levegőben barna rétihéják, nagy kócsagok és vörös gémek repkedtek. Érdekes találkozásom volt 1 üstökösgémmel, nem túl gyakori errefelé. Továbbá 2 kormos szerkő szórakoztatott még, miközben ez egyik stégen, láb-lógatva' élveztem a kikapcsolódást.
Üstökösréce (Netta rufina)

Nyári lúd (Anser anser)

Vörös gém (Ardea purpurea)

Üstökösgém (Ardeola ralloides)

Kormos szerkő (Chlidonias niger)

A vizektől eltávolodva kicsit, 1 fiatal őz bakkal futottam össze. Egy kép erejéig visszafordult még; de én ezzel búcsúztam is Szélmezőtől.
Hazafelé tartva még körülnéztem a Nemesszalók melletti lucernatáblán. Épp kaszálták, így pár szárnyas jószág' előkerült. 8 fehér gólya jött-ment a gépek között; a levegőben 3 egerészölyv, 1 vörös vércse és 1 barna kánya vadászgatott...

Őz (Capreolus capreolus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése