2015. augusztus 10., hétfő

Makkos

2015. 07. 28.

Békás határában

Felhősödés ide, vagy oda; ránéztem a Békás határában lévő tölgyerdőre, azaz a "Makkosra". Kényelmes 2 óra alatt körbesétáltam az erdőt. Na de kezdjük is a legelején. A műút mellett haladtam kezdetben, majd egy búza-tarlón vágtam keresztül. Rögtön fotótéma is akadt: kb. 30 füsti fecske, és legalább 10 molnárfecske.
Füsti fecske (Hirundo rustica)

Molnárfecske (Delichon urbicum)

Ezek után rákanyarodtam az erdő melletti útra. Pápa felé vezet a bodzával sűrűn benőtt tagút; itt is-ott is csattogtak a poszáták, fütyörésztek a feketerigók, szajkók rikácsolásától éledt fel a környék. Kinézve a mzg.-i földekre 1 portyázó barna rétihéja hímet szúrtam ki. Megérkezve a Bakony-ér hídhoz, körbelátcsöveztem: 2 örvös galamb repült ki a fák közül, a Békás felé vezető út sorfáin balkáni gerlék, és 1 vörös vércse üldögélt.
A "Makkos" szélső fáin cinege-rajra' lettem figyelmes. Vegyes-felvágott' volt a csapat, mivel kék cinegék, széncinegék, barátcinegék és őszapók alkották a kb. 40es csoportot. Főleg fiatalok jöttek-mentek, élelem után kutatva...
fiatal Széncinege (Parus major)

fiatal Barátcinege (Parus palustris)

A hazautat a Kis-Séd töltésén tettem meg. Eléggé egyhangúan hatott a vidék: balról magas nádfal, jobbról magas kukorica. A megfigyelt madarak: 2 egerészölyv, 3 tövisszúró gébics. Hozzátartozik még a fajlistához, az a fiatal őzbak, mely nem nagyon akarta engedni magát fotózni...
fiatal Őzbak (Capreolus capreolus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése