2014. május 25., vasárnap

Eső áztatta utakon...

2014. 05. 17.

Bóklászás a határban

A múlt hét esős napjai miatt igazán megjött a kedvem egy kis sétára. Olyan gumicsizmás sétára. Így hát ismételten nekirugaszkodtam kifürkészni a titkokat Nagyacsád határában: főbb állomások: "Akácos", "Takácsi út", "Homokbánya", "Kaszáló".
Mihelyt kiértem a kert mögé, már láttam jó kis napnak nézek elébe: vadászgattak a füsti fecskék, szóltak a tengelicék, ill. 1 sárgarigó a lombkoronából. Az erdő egyik tisztásán egy rozsdafarkú család tartotta egy ideig nem szűnő, folyamatos ebédidejét.


Házi rozsdafarkú (Phoenicurus ochruros)

A "Takácsi úton" végigbaktatva, az erős szél ellenére viszonylag sok mezei pacsirta énekelt a levegőben, áthúzott 1 egerészölyv; a területen tartózkodó cigánycsuk párból most csak a hím mutatta meg magát.A magasles környékén is zajlott az élet: szóltak a fülemülék, barátposzáták, 3 fürj hangját fújta-tova a szél.
Citromsármány (Emberiza citrinella)

 Hangulat...


Tövisszúró gébics hím (Lanius collurio)

A folytatásban végigsétáltam a vasút mentén, egészen a "Homokbányáig". Útközben egy fészkét építő zöldike párral futottam össze, az egyik kisebb ligetből egy kakukk hallatta összetéveszthetetlen hangját. A fejem felett 2 örvös galamb húzott a Bakony irányába, ahol tüzetesebben is körbelátcsövezve 1 portyázó barna rétihéja hímre lettem figyelmes.

Gyepűrózsa (Rosa canina)


A csak virágpompában bővelkedő "Homokbánya" után hazafelé indultam. Átvágtam egy kaszálón, megröptetve ezzel egy, a tocsogós részen megbúvó sárszalonkát; pár nádi sármányt, ill. sárga billegetőt.
A növények alaposabb szemrevételezése után, át kacsintottam a "Fügyész" (vízelvezető árok) túloldalán elterülő kukoricásra. Két nyúl kergetőzött...


Bakszakáll (Tragopogon orientalis)                                                                           Vitézbükköny (Vicia cassibica)

Nefelejcs-mező

Zsombéksás (Carex elata)                                                                                         Közönséges galaj (Galium mollugo)

Zöldes sás (Carex divulsa)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése