2014. április 8., kedd

Makkos

2014. 03. 29.

Váratlan találkozás

A péntek esti csillagfotózás után, ismételten elindultam körülnézni a nagyacsádi határban. A kiszemelt területek: Makkos, Kis-Séd. A szép idő igazán kedvezett a kirándulásnak. A szántóföldeken keresztülvágva már messziről hallani lehetett a mezei pacsirták flótázását, az átrepülő tengelic párok, -csapatok csivitelését. Az egyik árokparton összefutottam még 1 pár házi rozsdafarkúval, 1 mezei nyúllal, ill. 1 hollóval is.

Tengelic (Carduelis carduelis)

Megkerülve a tölgyeset, a Kis-Séd mentén haladtam É-felé. Óvatosan lépkedtem, hiszen előttem a tagúton nagy volt a mozgás: a szélső fákon citromsármányok énekeltek, a cserjeszintben a vörösbegyek ugráltak ágról-ágra. Előttem a távolban 3 őz legelészett...

Miután sikerült felreppentenem egy tőkés réce párt, ráfordultam egy erdei nyiladékra. És ezzel az egyik legjobb őzes élményem került "terítékre". A nyiladék vége felé egy suta, és annak tavalyi gidája legelészett. Türelmesek, sőt kíváncsiak is voltak; bővel ki lehetett használni a helyzetet...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése