2022. július 25., hétfő

Hamvas rétihéja-védelem

  2022. július 11.

Hamvas rétihéja - a védelmi munka háttere

Sokat írtam már a Marcal-medence hamvas rétihéjákról, azok védelméről. Most arra gondoltam a védelmi munka hátteréről is megemlékezem. 
A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) Ragadozómadár-védelmi Szakosztályának keretein belül tevékenykedik a Hamvasrétihéja-védelmi Munkacsoport. A Munkacsoportot fajkoordinátor irányítja, ifj. Turny Zoltán. Zoli vezetésével az egész ország területén zajlik a hamvas rétihéják fajvédelme, kutatása. Ebbe a projektben próbálom én is kivenni a részemet. Zoli útmutatása mellett átfogó, kutatásokban és eredményekben gazdag fajvédelem zajlik. Az alábbi linkeket bátran ajánlom bárkinek:
https://www.mme.hu/hamvasretiheja-vedelmi-munkacsoport
https://www.facebook.com/Hamvasretihejavedelem

Már csak azért is írtam le a fentieket, mert a július 11-ei revírellenőrzésemet egy, még a Hamvas'-tábor idején Turny Zoli által felfedezett fészeknél ejtettem meg. Ottlétemkor a pár aktív volt, etetett. A következtetések alapján fiókás fészekaljjal rendelkeztek. A nézelődés folyamán a környező szárnyasokra is figyeltem, ráadásul a környék védett növényei - egy 5-10.000 tős kisfészkű aszat állomány is előkerült. 

hamvas rétihéja fészkelőhely, rekettyebokrokkal tarkított nádas-aranyvesszős élőhelyen

hamvas rétihéja hím, mezei pacsirta zsákmánnyal

hamvas rétihéja tojó, a fiókák fészken történő etetése után kiül pihenni
cigánycsuk hím
sárga billegető hím
sárga billegető fiatal
kisfészkű aszat
vaddisznó túrás, az egyik legnagyobb természetes veszélyeztető tényező nyomai

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése