2017. december 3., vasárnap

Zúzmarás Acsád

2017. 12. 02.

Decemberi kiruccanás


A december szépen beköszöntött. Míg Sopronban legalább 8 cm-es hóval fedett a táj, idehaza a telet csak a zúzmarás ágak és a köd képviseli. Nagyacsádon töltött szombatomba beiktattam egy délutáni kis kitérőt, hátha sikerül pár zúzmarás'-képet létrehozni.
Az első állomásom a "Makkos" volt. Egy fiatal tölgyerdőről beszélünk, melynek a K-i oldala egészen bokros-dzsindzsás'. Reméltem, hogy kismadarakat sikerül majd elcsípnem ezen a területen; akár ritkább téli vendégeket is. A ritkaságok elmaradtak; azonban volt mit nézelődni, volt mire kattintgatni.
A magasabb nyárfák ágai közt citromsármányok ücsörögtek, itt-ott feltűnt egy kisebb tengelic-csapat. A bokrosabb részeken szén és kék cinegék kutattak élelem után, becsatlakozva hozzájuk 2 sárgafejű királyka. Egy őszapó család is szórakoztatott; érdekes hatást keltettek a fehér-fejű madarak a zúzmarás ágak közt. 
Széncinege (Parus major)

Sárgafejű királyka (Regulus regulus)

Őszapó (Aegithalos caudatus)

Az erdő megkerülése után a Pápai-Bakony-ér mentén ballagtam végig, egészen a Kis-Séddel való találkozásáig. Ezek a patakok nem igen szoktak befagyni, hála melegebb vízkészletüknek. Így sikerült most is a mederben ráakadni 1 sárszalonkára, 1 szürke gémre, valamint 1 nagy kócsagra. A fejem felett 1 karvaly és 1 egerészölyv suhant át.
Érdekes, hogy a jellemzőbb téli madárvendégekkel nem találkoztam, pedig mindig össze szoktam akadni egy-egy nagy őrgébiccsel, kékes rétihéjával. De hát majd legközelebb!

Nagy kócsag (Egretta alba)

Hangulat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése