2017. június 16., péntek

Nóráp

2017. 06. 05.

Nórápi halastó

Egy késő délutáni időpontban kilátogattam a halastóhoz. A lehető legkényelmesebben elhelyezkedtem, felállítottam a spektívet, és csak nézelődtem a kellemesen meleg időben.

A tavon túl sok madár nem tartózkodott, de nem is számítottam többre, hiszen költési-fióka nevelési időszakban vagyunk. Természetesen ami úszott, repült arra különösebben odafigyeltem.
A tavon legalább 30 tőkés réce tartózkodott, közülük csak egy, 8 fiókás tojóval találkoztam. Feltűnt 1 barátréce tojó, ill. nagy örömömre 5 cigányréce is. Szárcsák, búbos vöcskök, kis vöcskök buktak olykor-olykor a víztükör alá; a nádas mentén vízityúkok tűntek elő, majd úsztak vissza a sűrűbe. Egy 10 fős bütykös hattyú család is előkeveredett; szépen, komótosan úszkáltak a vízen.

Cigányréce (Aythya nyroca)

Bütykös hattyú (Cygnus olor)

A gázlómadarakat a réten keresgélő 1 fehér gólya, ill. a kisebb vízmélységű részeken vadászó szürke gémek és nagy kócsagok jelentették. A levegőben átrepült 1 bíbic, ill. folyamatosan csapongott körülöttem 1 fattyúszerkő, valamint 2 kormos szerkő. A tó nádasában fészkelő barna rétihéja párból csak a hím mutatta meg magát egy rövid ideig. A hazaindulásom környékén még 2 kis lile rebbent fel a tó egyik sarkából, így ők búcsúztattak a halastótól...
Kormos szerkő (Chlidonias niger)

Kis lile (Charadrius dunius)

Nyár eleji hangulat... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése