2015. október 31., szombat

Barangolás Acsádon

2015. 10. 24.

Acsádi kiruccanás

Egy nap, két helyszín.
Délelőtt, 1 órás kiruccanás.
Ebéd előtt fogtam a fényképezőgépemet, és kisétáltam a mama mögötti akácoshoz. A kertek közvetlen környezetében elérhető a természet is egyúttal. Szóval ez az első bejegyzés-rész a cinegékről szól. Találtam egy parlagfüves-ürmös gazfoltot, ahol várakoztam egy fél órát. Íme az eredménye:

Barátcinege (Parus palustris)

Kék cinege (Parus caeruleus)

Őszapó (Aegithalos caudatus)

Atalanta-lepke (Vanessa atalanta)

Délután, Kis-Séd környéke.
Az esti szürkületben ballagtam kényelmesen végig ezeken a részeken. A gumicsizma bőven elkelt, hála a sok csapadéknak: mind a tagutak, mind az ártér feltöltődött vízzel. A kismadarak itt is kutattak élelem után: tengelic-mezei veréb vegyes csapat keresgélt a bokrok közt; nádi sármányok, réti pityerek repdestek a füves-nádas részek felett. Megreptettem 2 sárszalonkát és 1 fácántyúkot. A kiszemelt magaslesem már foglalt volt, 1 kormos légykapó üldögélt a korláton.
A ragadozó madarak is megmutatták magukat. A szokásos 2 egerészölyv keringett a levegőben, 1 vörös vércse szitált egerek után kutatva. Átrepült 1 kékes rétihéja tojó is. Sikeresen elrontottam "életem" karvalyos képét. A magaslesen ülve pont felém tartott egy hím madár; olyanformán, hogy mellettem 5 méterre váltott be a "Gyimóti nádas"ba. Szóval sikerült rosszul élességet állítani. Ugrott a kép - legalábbis ilyen perspektívából. Ugyanis ökörnyál' fotózás közben nekilendült a ragadozó. Ekkor született azért egy elfogadható kép is...

Kormos légykapó (Ficedula hypoleuca)

Karvaly hím (Acipitter gentilis)

Ökörnyálas' hangulat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése