2014. szeptember 22., hétfő

A "Takácsi úton"

2014. 09. 20.

Nagyacsádi kiruccanás

Az utolsó szép nyár végi-ősz eleji napokon érdemes a magasba is felnézni. Erőteljesen megkezdődött már a madárvonulás. Énekesek, ragadozók, vízimadarak. Szóval miközben a kertben jöttem-mentem közbe fel-feltekintettem az égre is. Csupán a kertből megfigyelt ragadozómadarak: 2 egerészölyv, 2 barna rétihéja, 1 kabasólyom.
Kabasólyom (Falco subbuteo)

Délután a kerti munkák után sétáltam egyet a környéken. Gyakorlatilag csak, a K-nek tartó mzg.-i úton, egy magaslesig bandukoltam. A mögöttünk elterülő "Akácos" környékén kb. 30 füsti fecske vadászgatott, közben őket is méricskélték: 1 karvaly húzott át a fecske-raj között. Az árokpartokon összesen 4 tövisszúró gébics nézelődött. 
Az egyik árokban nyakig' áll a víz, így a másik, bokrokkal benőtt árokban zajlik az élet: két alkalommal sikerült fácánokat megröptetnem; végül 2 kakast, ill. 4 tyúkot.
Tövisszúró gébics (Lanius collurio)

Fácán (Phasianus colchicus)

Az 1 órás sétálás után felültem a magaslesere. Felettem bőven zajlott a vándorlás: 5 egerészölyv termikelt a magasban, ill. átrepült 1 barna rétihéja tojó is. A közeli napraforgóra rájártak az örvös galambok és a balkáni gerlék; átrepült 2 vetési varjú, ill. 1 sárga billegetőA spektívvel körülnézve egy nagyobb csapat bíbicre lettem figyelmes a friss vetésben, az egyik belvízfolt mellett. Gyorsan rájuk cserkeltem, ám szemfüles' madarak lévén hamar szárnyra kaptak.
Visszafelé baktatva a pocsolyákkal tarkított úton 4 vörös vércsét vettem észre, miközben szitálnak a levegőben. A kirándulás befejezéseként egy, több mint 200 egyedet számláló mezei verebet reptettem meg, miközben a földeket szegélyező gyom-magvakat fogyasztották...
Vetési varjú (Corvus frugilegus)

Bíbic (Vanellus vanellus)

Vörös vércse (Falco tinnunculus)

Mezei veréb (Passer montanus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése