2014. február 10., hétfő

Kis-Séd menti bolyongás

2014. 01. 30.

Szalonka-les

Ezen a borús, csütörtöki napon fölszedelődzködtem, gondoltam körülnézek Nagyacsád nyugati határán. Kezdetben a közeli tölgyeshez indultam. A mzg-i úton végighaladva a fűz-nyár bokrokról egy 9es nádi sármány csapatot riasztottam meg; melyet az erdőszélen kb. 20 fenyőrigó követett. Túl sok kismadár nem mutatkozott, mármint ami a fajszámot illeti; de azért a citromsármányok 30-40es bandái növelték a megfigyelt egyedszámot.
Megkerülve a „Makkos”-t, a Kis-Séd mentén ballagtam. A megmaradt nád-gyékényfoltokból folyamatosan zörgés hallatszott. Legalább 4-5 helyről (persze itt csak a hallótávolságon belül vett, pár 10 méteres szakaszra gondolok). Hallgatózva bámészkodtam:
Ökörszem (Troglodytes troglodytes) 

14 óra magasságában már a töltés melletti réten alkalmatlankodtam. A tocsogós területen régebben már több alkalommal reptettem meg sárszalonkákat. Így most tudatosabban figyelgettem; próbáltam vaktában’ élességet állítani a remélhetőleg felrebbenő szalonkáknak – pontosabban egynek, mint utólag kiderült.


Sárszalonka (Gallinago gallinago)

A sárszalonka többszöri megreptetése után, kihasználtam a hó adta lehetőségeket: nyomolvasás
  Sárszalonka~

Fácán~

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése