2014. február 6., csütörtök

Behavazódva

2014. 01. 29.

Behavazódva

Reggel megérkezve a mamához már tudtam a programot: havas fotózás. A délutáni verőfényes napsütésben nekirugaszkodtam a múltkori területnek. „Takácsi út”, Magasles, „Jégverem út”, „Fügyész”.
A ház mögötti akácosból kiérve, varjú károgásban, feketerigó-riasztásban született az első kép.

Egerészölyv (Buteo buteo)

A szokásos tagúton végigbaktatva bámészkodtam. Az árkokból kimagasodó akácfákon egy kisebb madár repkedett. Távcsövezés, fényképezés; de ezek inkább az azonosítást szolgálták: 1 réti pityer.
Ugyancsak itt, 2 rigó repdesett előttem fáról-fára. Először kicsit bizonytalanul méricskéltem őket, aztán megnyugtattam magam: máshol is láttak már idén korai énekes rigókat.
Énekes rigó (Turdus philomelos)

A környék egyik legnagyobb nyárfáját elérve, ismételten cinke-fotózás következett. Ezek a kis kék madarak igazán nem okoznak csalódást. Bármerre járjon is az ember, mindig beleakadhat kék cinegékbe. Nem túl félősek, így hát igazi fotóalanyok’:


Kék cinege (Cyanistes caeruleus) 

A magasles irányába haladva a múltkori őzcsapatba botlottam. Sajnos most kevésbé volt ideális a távolság a közelebbi „ismerkedésre”. Maradtak a verebek…

Mezei veréb (Passer montanus)

A most már véghezvitt magaslati’ teázás után rövidítettem egy kicsit. Keresztülvágtam a vetésen a „Jégverem út” irányába. Az erdősáv fölött 3 szarka repült keresztül, a szokásos szajkó, ill. a 2 egerészölyv is megmutatkozott. A nagyobb kiterjedésű rétre egy kékes rétihéja hím szállt le. Azonban most nem az ég felé emeltem az objektívet…


A vízelvezető árok mellett végigbaktatva nyomokra lettem figyelmes a hóban. Lassan körbe távcsöveztem a szántást, de semmit sem láttam. Pár lépés után egy 4 egyedet számláló mezei pacsirta raj tett egy kört a fejem felett. Szintén korai találkozás. De ez a természet; egész határtalan, lélegző, élő mindenség…


Mezei pacsirta (Aluda arvensis)
 Egy csepp... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése