2018. április 25., szerda

Nóráp

2018. 04. 22.

Naplementében Nórápon

Kiszabadultam kicsit hazulról, így a késő délutáni órákban nekiindultam a nórápi halastónak. Szürkületig leskelődtem a tó körül, szép, csendes órákat tudhatok a hátam mögött.
A tavon pár tőkés réce, 2 kanalas réce, 3 barátréce és 2 cigányréce tartózkodott, 1 bütykös hattyú úszkált még a vízen, miközben párja a gyékényesben kotlott a tojásokon. Kb. 16 búbos vöcsök és 3 kis vöcsök mutatta még meg magát, persze csak akkor mikor épp nem a víz alatt tartózkodtak. 2 barna rétihéja vijjogott' néha, távolról 1 átrebbenő búbos bankát követhettem a távcsővel. A partról 3 billegető cankó szállt fel jöttömre, a dolmányos varjakat bíbicek próbálták meg elzavarni a tocsogós részeken. A nap zárásaként 15 pajzsos cankó érkezett a lemenő nap fényeinél...
Kanalas réce (Anas clypeata)

Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)

Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

Pajzsos cankó (Philomachus pugnax)

Víztükrös hangulat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése