2016. április 18., hétfő

Kis-Séd-ártér

2016. 04. 16.

Kis-Séd

Egy gyors, inkább csak terepfelmérésre irányuló kört tettem a területen, bár a gyors jelzőt a viharos ÉNY-i szél kicsit indokolatlanná teszi. Szóval a tagutakon bokáig porban, majd a mélyebb részeken ugyanaddig' vízben gázoltam. Érdekes kettősség.
A tocsogós részeken azért akadt látnivaló. 5 sárszalonka kapott szárnyra a lábaim előtt, át-átrepült felettem 4 tőkés réce, 1 nagy kócsag, 2 barna rétihéja. Füsti fecskék kergették a rovarokat, mezei pacsirták énekelték tavaszi trilláikat. A távolban 1 fehér gólya ereszkedett le a talajra, gondolom a békákat tűzte ki vacsorájául. Én a sárga billegetők fotózásába mélyedtem jobban bele. 3 párt figyeltem meg, voltak köztük fotogénebbek is:

Sárga billegető (Motacilla flava)

Egyszer csak 2 őzet pillantottam meg: 1 bak és 1 suta. Épp jó helyen legelésztek, szél alatt melléjük osontam. Sajna' a bak hamar arrább állt, de a suta hagyta magát fotózni. Ekkor meglepetésemre egy fiatalabb példány kezdett mellém ügetni, egészen addig, amíg szagot nem kapott.
A nap befejezéseként hazafelé tartva 1 mezei nyulat, több kismadarat (citromsármányok, erdei pintyek, tengelicek, fekete rigók) figyelhettem még meg. A végső faj pedig az úton keresgélő nyaktekercs lett.

Európai őz (Capreolus capreolus)

Citromsármány (Emberiza citrinella)

Erdei pinty (Fringilla coelebs)

Tőkés réce (Anas platyrhynchos)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése