2013. december 31., kedd

Nagyacsádi dűlő utak

2013. 12. 20.

Tagutakon járva

Régen néztem már körül a mama háza környéki területeken. A péntek délutánból szakítottam egy kis időt a "Takácsi", és "Jégverem" útra.
A tagúton K-i irányba haladva túlságosan nagy életet nem tapasztaltam. Csupán 8 őz ugrott meg a lépteimre, az árokparkok bozótosaiból széncinegék, mezei verebek és nádi sármányok reppentek fel. Több-kevesebb sikerrel azért próbáltam a lehető legtöbbet kihozni a szituból:

Széncinege (Parus major)


Nádi sármány hím (Emberiza pusilla)

A Pápa-Csorna vasút mellett tovább haladva 2 fácántyúkot, és 1 kakast riasztottam fel. A környező bokrokból kiszűrődő kismadár zajokat, egy tipikus téli Dunántúli-hang törte meg. Húzó vadlibák:

A liba-gágogás megszűntével körülnéztem tudatosabban is a "szomszédságomban".

Mikro-élőhely...

Mezei veréb (Passer montanus)

A "Jégverem" úthoz elérve, visszafordultam a falu irányába, egy vadregényesebb dűlő úton. Körös-körül bodza, akác, mezei szil, kökény, csipkebogyó. Persze sok élőlénnyel...
Dolmányos varjú (Corvus corone cornix)

Kék cinege (Cyanistes caeruleus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése