2021. január 10., vasárnap

Január a Marcal-mentén

2021. 01. 02.

Kis-Marcal-medencei január

Nikit beadandó írásra hagytam "hátra". Én pedig a Kis-Marcal-medencébe indultam. 
Ugyan errefelé a téli madáraszat ideje még arrább van. A vadlúdcsapatok csak február környékén keresik fel a vidéket táplálék után kutatva. Addig is maradnak a ragadozók és kismadarak.
Általánosan elmondható, hogy a téli csapadéknak (ami főleg esőben érkezett) hála sok víz uralja a tájat. Az elöntéseken pár bütykös hattyú, tőkés és fütyülő réce került megfigyelésre. A gyomos-bokros részeken kismadarak keresgélnek. Egy nagy csapat kenderike-tengelic csapat lepte meg az egyik tarlót, fenyőrigók több százas bandái reppennek legelőről legelőre. 3 réti pityer, 2 fekete harkály , 2 nagy őrgébics tűnik fel, kék galamb csapat suhan át a medencében. A ragadozókat vörös vércsék, karvalyok és egerészölyvek képviselik. Eme fajlistát' kiegészítem 1 fiatal vándorsólyommal, mely előttem ütött le egy fenyőrigót, majd a spektívemben' fogyasztotta el a legelő közepén. 2 rétisas siklott át felettem, ők is élelem után kutatva pásztázzák át a tájat.
Zárásként éjszakázni érkező kékes rétihéjákat vártam. 6 madarat számláltam meg a közelgő alkonyban...
Kenderike-Tengelic csapat
Vörös vércse (Falco tinnunculus)
Vándorsólyom (Falco peregrinus)
Rétisas (Haliaeetus albicilla)
Bütykös hattyú (Cygnus olor)
Nagy őrgébics (Lanius excubitor)
Fenyőrigó (Turdus pilaris)
Őz (Capreolus capreolus)
Egerészölyv (Buteo buteo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése