2016. szeptember 18., vasárnap

Nóráp

2016. 08. 24.

Nórápi halastó

Mint utólag kiderült ez volt a 2016os nyaram utolsó kiruccanása. Egy sötétedés előtti időpontban sétáltam egyet a tó töltésén. A nyári forróságot egy kis ÉNY-i szellő enyhítette, s én kényelmesen nézelődtem, fotózgattam.
A vonulásnak hála egész sok kismadarat figyelhettem meg, tövisszúró gébicsek, feketerigók, poszáták repdestek a bokrokban; a levegőben füsti és molnárfecskék vadászgattak, megjelent továbbá 30 gyurgyalag is. A seregélyek és a vetési varjak a legelőkön figyelgettek a jószágok által felzavart rovarokra.
Tövisszúró gébics (Lanius collurio)

A tavon 7 bütykös hattyú, kb. 5 tőkés réce, ugyanennyi csörgőréce; sok szárcsa, búbos vöcsök és kis vöcsök úszkált. Feltűnt 2 feketenyakú vöcsök is.  A tóparton nagy kócsagok, 1 üstökösgém, ill. 1 erdei cankó kutatott élelem után, vagy csak egyszerűen pihengetett.
Bütykös hattyú (Cygnus olor)

Tőkés réce (Anas platyrhynchos)

Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)

Üstökösgém (Ardeola ralloides)

Természetesen a ragadozók is jelen voltak a területen. 1 vörös vércse, 1 karvaly repült át a tó fölött. 3 barna rétihéja is megmutatta magát. A hím élelemmel közeledett, majd 2 fiatal rebbent fel a nádból hangos sipákolással.
Sajnos gyorsan elment ez a nyaram is, de azért az élmények megmaradnak!

Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése